A munkahelyi étkezés hazai fogyasztói piacának vizsgálata

Fodor Mónika – Gyenge Balázs – Horváth Ágnes

Kulcsszavak: munkahelyi étkezés, faktoranalízis, klaszteranalízis

Tanulmányunkban 1000 fős országos felmérés eredményei alapján azonosítottuk a hazai munkahelyi étkezés fogyasztói szegmenseit. Bebizonyítottuk, hogy a célcsoportok szocio-demográfiai ismérvek mellett az étkezési és élelmezési szokások, a munkahelyi étkezéshez való viszony szerint is eltéréseket mutatnak, amely igazolja, hogy ezen ismérvek befolyásolják az egyént abban, hogy milyen munkahelyi étkezési formát választ. Megállapítható, hogy a munkahelyi étkezés igénybevétele leginkább az időtudatos élelmiszer-fogyasztói magatartással függ össze, de megjelennek a kényelem, a termékminőség és a kiegészítő szolgáltatások iránti fogyasztói elvárások is. Az eredmények segítséget jelenthetnek a piacfejlesztési, piacbővítési lehetőségek definiálásában és a célpiaci igényekhez igazodó marketingaktivitások azonosításában.

Teljes cikk