Főiskolai hallgatók önismereti szintjének vizsgálata

Semeginé Tariszka Éva dr. – Radó András

A vizsgálatokból megállapítható, hogy az önelfogadás átlaga magas, a hallgatók énképe általában pozitív, önismeretük összehangolt, igyekeznek saját normáik szerint élni, mélyen élik meg egyediségüket. A hallgatók extrovertáltak, nyitottak. A főiskolai lét állandó izgalmat eredményez. A hallgatók önkritikusak, képesek önmagukat kívülről szemlélni. Az empátiás hajlam ugyanakkor erősítésre szorul a főiskolai munkában. Az interperszonális készségek fejlesztése szintén fontos, ami csoporttechnikákkal és személyes hatáseszközökkel elérhető.

A kutatás igazolja, hogy személyiségfejlesztésre szükség van a 18-24 éves korosztály körében, függetlenül attól, hogy milyen képzésben vesznek részt.

Az önismeret- és személyiségfejlesztésre számos lehetőség adódik a felsőoktatás keretein belül is, amit indokolt kihasználni.

Teljes cikk